Lukijat

keskiviikko 3. elokuuta 2016

Itsensä kuuntelemista ja hyvää mieltä

Maanantai 25.7

Kuulostelen taas itseäni, josko olisi jotain uutta sivuoiretta pukannut pintaan josta voisin pikkaisen valittaa. Mutta ei, ei vieläkään mitään. Ei sillä, että mä niitä kaipaisinkaan, olen aivan jäätävän onnellinen jokaisesta päivästä jonka saan viettää kivutta, säryttä ja muuten ajattelematta tätä syöpää. Syöpä on ja pysyy mussa niin kauan kunnes se on todistetusti lähtenyt, mutta että mä saan olla tän kanssa näin hyvässä voinnissa, se on mulle suuri yllätys. Täytyy olla jotain taikaa sillä, että olen syönyt terveellisesti kauan ja liikkunut vielä kauemmin. Tai sitten mä olen vaan niin pahan sisuinen akka, ettei edes syöpä uskalla kiukutella mulle. Taitaa Simoa jo kaduttaa, että mun kanssani yhteen muutti. No, nythän hän on saanut jo häädön joten se siitä.

Lueskelen vertaisryhmän keskustelupalstaa ja harmittaa toisten puolesta, kun ovat niin huonossa kunnossa. Yhdellä on ripulia, toisella ummetusta, kolmannella suu kipeänä ja neljäs niin kipeä ettei pääse moneen päivään sängystä ylös. Voi kuinka onnekkaaksi tunnenkaan itseni, ihan hävettää. Tuntuu Elvistelyltä sanoa olevansa hyvässä voinnissa. Vaikka eihän se mun vikani ole, oikeastaan saan kiitellä itseäni siitä, että voin näin hyvin. Taputan pari kerta itseäni olkapäälle varmuuden vuoksi, hyvä mä!!



Tullessani kotiin töistä väsyneenä, kaikkeni työlleni antaneena, odottaa mua kotona ihana yllätys Ukkokullalta. Hän on niin rakas, taas kaduttaa kaikki kiukutteluni hänelle. Mutta tää syöpä, se saa välillä hermon kireelle ja sitten tulee kiukuteltua. Välillä tää naurattaa ja välillä tää itkettää mutta välillä tää myös vituttaa. Totta, sitä tää syöpä tekee myös!!



Jotta myös pysynkin hyvässä kunnossa, lähden vielä varmuuden vuoksi ystäväni kanssa lenkille. Itse menen sauvoilla ja hän ilman, hyvin mahdutaan samalle tielle molemmat. Ystävät ovat niin ihania, aina yhtä ihanaa lenkkeillä yhdessä.

Tiistai 26.7

Ekasta sytostaatista kulunut 11 päivää ja tarkkailen aamupuuroani joka aamu, joko se on karvoja täynnä. Ystävänihän sanoi, että joku aamu huomaat puurolautasellasi olevan enemmän hiuksia kuin puuroa, mutta tähän mennessä en ole sieltä löytänyt muuta kuin juurikin sitä puuroa ja marjoja. Kalsaritkin ovat edelleen karvavapaata aluetta eli ilmeisesti karvat eivät ole vielä lähtemässä. Olen pettynyt, laskeskelen päiviä ja joka päivä odottelen, että joko nyt. Vaan ei, odottelu jatkuu. Jonakin päivänä tämä odottelu palkitaan, olen varma siitä.

Olen aamuisin kävellyt töihin rautatie-asemalta, siinä tulee reipasta kävelyä 20min. Iltapäivällä kun kävelen saman verran, tulee päiviin 40min kävelyä. Nyt kun olo on muuten ihan normaali, niin väsymys on se mikä vaivaa. Tuntuu ettei samat yöunet enää riitä mihinkään mitkä on ennen riittänyt. Sen takia siis aamuiset ja iltapäiväiset kävelyt, ei aina välttis jaksa lähteä lenkille enää töiden jälkeen.



Tänään päätänkin kävellä hiukan enemmän ja jään junasta jo Pasilassa pois. Nyt matkan pituudeksi tulee 30min. Kävellessäni kuuntelen musaa bluetooth kuulokkeet päässäni. Kun ipodini ja kuulokkeet ovat liian kaukana toisistaan alkaa musa särisemään ja silloin tiedän, että liian kaukana ollaan. Nyt kävi juurikin näin. Ihmettelin missä kummassa soittimeni nyt on ja tajusin sen olevan keskellä suojatietä ja mä taas en ollut siellä vaan tien toisella puolella. Ja mä näen auton tulevan, suoraan kohti mun ipodia. Tiedättekö sen tunteen, kun tekisi mieli rynnätä paikalle kuin hidastetuissa elokuvissa. Syöksyä sekunti sekunnilta kohti soitintasi, kaapata se käteesi ja tietenkin vielä ehtiä autonkin alta pois, pari kertaa volttia heittäen ja kerien. Leffoissa se onnistuisi, mutta todellisuudessa ei. Todellisuudessa auto ajaa suojatien päältä, sä harot hiuksiasi ja manaat rahoja jotka olet siihenkin laitteeseen laittanut. Huokaiset aivan saakelin syvään huomatessasi, ettei se auto ajanutkaan sen päälle vaan tajutaksesi sieltä tulevan vielä kaksi mahdollista rallikuskia jotka saattavat tehdä soittimestasi vainaan. Jostain käsittämättömästä syystä masiinasi säilyy hengissä, nyt sitten ryntäät pelastamaan sen sieltä suojatieltä ja jatkat matkaa paskat housussa. Hyvää työpäivää vaan rakkaat työkaverini!!

Töiden jälkeen menen jälleen salille, tällä kertaa teen olkapäät ja ojentajat. Salilla on hiton kuuma, mietin miltä siellä sitten mahtaakaan tuntua treenata kun pitää olla pipo päässä? Tai kukas mua käskee treenaamaan pipo päässä? Voinhan mä olla siellä pää paljaanakin, ei kai se kiellettyä ole? Jään miettimään uskaltaisinko sittenkin kulkea pää paljaana, noin niin kuin muutenkin, olisinko mä niin rohkea? Vaan en mä muutenkaan mieti ja päätäni vaivaa sillä mitä musta ajatellaan niin miksi mä sen nyt tekisin? Tätä ajatusta täytyy jäädä makustelemaan, kaljuna kulkemista. Toisaalta tekeehän Ukkokultakin sitä jatkuvasti, miks en sitten minäkin??

Keskiviikko 27.7

Kävin aamusta taas tervehtimässä fyssaria. Meistähän on tullut oikein kaverit, nähdään kerta viikkoon, itse asiassa paljon useammin kuin tapaan ystäviäni. Ja me nähdään toisiamme vielä jatkossakin, hän sanoi, että hän voi sanoa, ettei käteni tule kuntoon kahta kättä heilutellen. Sen kanssa saamme tehdä töitä vielä pitkään. No, mikäs siellä on käydessä, saa käteen aina helpotusta kun hän sitä katkoo ja venyttää. Tosin kovin kauniin näköinen ei käteni ole sen jälkeen. Ukkokulta käskikin käyttämään pitkähihaista paitaa ulkona ollessani. Minkäköhän takia?



Töiden jälkeen olen jälleen salilla. Nyt on vuorossa jalkatreeni, hyvän treenin saan jälleen aikaiseksi, tietenkin. Olen jälleen yksin salilla ja myös pois lähtiessäni ei paikalle ole ketään tullut. Pukuhuoneessa riisuudun (onpa yllättävä tapahtuma pukuhuoneessa) ja menen vessaan pesemään tissini. Toiset ne pesevät vessassa kainalonsa, mä pesen tissini. Siellä vessassa ollessani kuulen oven käyvän ja tajuan jonkun tulevan, menen paniikkiin tissi kädessäni. Mitä hittoa mä teen? Laitanko oven kiinni (se oli raollaan, olinhan vaan tissiäni pesemässä) ja piiloudun vessaan sen aikaa kun vieras lähtee (tai mistä mä tiedän vaikka olisi ollut tuttukin, enhän mä sinne vessaan sitä nähnyt). Vai astunko muina naisina ulos vessasta tissi kädessäni ja nauran kovaan ääneen, että kato mitä joku jättänyt tänne vessaan? Muuten hyvä idea, mutta tajuan ettei mulla ole edes liivejä päälläni, joten vieras olisi varmasti osannut laskea yks + yks on kolme nähdessään mun puuttuvan tissini rinnan kohdalla. Vai olisiko pitänyt heittää tissi roskiin, tulla vessasta ulos kädet tissien tissin päällä ja sanoo iloisesti moi? Minkä kohdan sinä olisit valinnut? Mä en valinnut mitään vaan reippaana tulin vessasta ulos ja tervehdin iloisesti tissi kädessäni ja pyytelin anteeksi sitä, että olen levittäytynyt niin leveälle pukuhuoneessa (joka on mallia 2m x 2m.

Vieras tervehti yhtä iloisesti, ei katsonutkaan minuun päin vaan meni saliin. Loppu hyvin kaikki hyvin, vaan huomasinkin, ettei se ollutkaan ihan helppo juttu olla vieraan seurassa ilman paitaa, tissi kädessään. Tutun, ihanan työkaverini seurassa en itseäni hävennyt, mutta vieraan tullessa meni heti pupu pöksyyn. Onpa muuten pöksyissäkin ollut paljon tavaraa tällä viikolla, mitä siellä ehtii olemaan kun viikkoa on vielä pitkästi jäljellä. 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti